شناخت کودکانکلیدهای زندگی سالمنقاشی کودکان

خوشحالیم که امروز با شما و در کنار شما به دنبال کلیدهای زندگی سالم هستیم. زندگی سالم و شاد حق و سهم همه ما در زندگی است.دربهای این زندگی به روی همه باز است. اگر به دنبالش نرویم تقصیر خودمان است. این راهها را باید پیدا کرد. فقط باید نگاهمان را دقیق تر کنیم تا راههای زندگی سالم و موفق را پیدا کنیم. شاید راه جلوی پای ما باشد ولی ما به آن بی توجه هستیم. یکی از این راهها، شناخت نیازهای کودکانمان است که نقاشی می تواند به ما کمک کند.

نقاشی کودکان

Children’s painting

نقاشی

نقاشی اولین موضوعی است که کودکان از ۱۱ ماهگی تا ۱۶ ماهگی با آن آشنا می شوند و در ابتدا سعی می کنند با گذاشتن اثری روی کاغذ، دیوار، میز،دست یا فرش یا هر سطح دیگری ، وجود خود را به اطرافیان اثبات کنند که این مبحث همان لکه گذاری کردن کودک است.

هرچه جلوتر می رویم کودک بیشتر و بیشتر با دنیای نقاشی آشنا می شود و با توجه به اینکه کودک در سن پایین با آن همراه می شود ،این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است . به این دلیل که کودک می تواند تمامی تنش های روحی و عصبی ،اضطراب ها، وسواس ها، ترس ها و هر آنچه که در ذهن و دل او می گذرد را به تصویر بکشد و نقاشی اش تبدیل به رابطه ای بین ما و او می شود و می خواهد تمامی حالات و احساسات خودش را نسبت به محیط و آدم های اطرافش را با نقاشی اش به ما نشان دهد.

پس نقاشی کودکان را جدی بگیریم و ساده از کنارش نگذریم :

حال آنها بعد از نقاشی کردن با رنگ های متفاوت به نقاشی شان جان می دهند. رنگها روان شناسی بسیار گسترده و پیچیده ای دارند .

رنگ ها تاثیرات بسیار عمیقی در نقاشی کودکان دارند، یک بعد آن به شناخت شخصیت و خصوصیات روانی کودک برمیگردد که چه ویژگی شخصیتی ای دارد و طبق آنچه که در بالا ذکر کردم، حالات و احساسات کودک از نقاشی اش قابل تشخیص است .

البته گاهی انتخاب رنگ توسط کودک، به نوع رنگ در محیط، لباس، رنگ دیوار اتاق کودک،ملافه اش و … برمیگردد.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با * مشخص شده است

نوشتن دیدگاه